גינה קטנה מעוצבת ברמת השרון העיצוב הוא די שטוח בגובה של המשטח העליון נוצר מבט מעניין מהכניסה כשהאלמנטים שימושיים נמצאים בעטיפה של הגינה הקטנה הזו עיקר השטח הוא דשא מחבר ומקשר בין השטחים הקטנים והפונקציות.

גודל זה עניין יחסי פעם גינה היתה חצי דונם היום המגרשים מתחלקים ליותר בתים מה שמותיר לנו גינות קטנות של ברובם 50 מטר עד 150 מטר. קשה יותר לעצב גינה קטנה הכל צריך להיות יפה טוב ונכון ואין מקום לבזבוזים.

בתכנון והקמת גינה קטנה, בחירת החומרים צריכה להיות כזו שאי אפשר להתפשר על משהו לא הכי יפה או מתאים ולא כל אחד יכול לנצל את השטח בצורה מקסימלית ועם כל הגודל הקטן להגיע לתוצאות יפות בהקמה ולאחר הרבה זמן.

טיפים או טקטיקות לעיצוב גינה קטנה:

  1. לייצר הבדלי גבהים של טופוגרפיה {אדמה} זה מייצר מראה יותר גם במראה וגם פיזית בשטח באם אין מצב של הבדלי גבהים אז מייצרים גבעות בכוונה.
  2. הנוף מסביב לכל הגינה הוא גורם שיש להתחשב בו להבליט או להסתיר בגינה הקטנה מומלץ להשתמש ולשים לב מה השכן שתל כבר בהרבה מקרים הגדר הפרדה שהתכוונתם לשתול כבר נמצאת שם מה שמשאיר לכם יותר מקום לצמחי ביניים או פינות חמד. אם השכן שתל עצים על הגבול נצלו אותם כאילו היו שתולים אצלכם ואל תשתלו עוד עצים בגבול גינתכם.
  3. עצים גדולים רחבי צמרת אינם באים בחשבון מכיוון שהם ינצחו ישלטו באור ובשמש וידכאו את שאר צמחי הנוי בגינתכם. השתמשו בעצים קטנים שמגיבים טוב לגיזום ועיצוב. דוגמא לעצים קטנים עץ לימון ,פגואיה תרבותית ,גויאבה תותית ,ליצי ,פיטנגו ,קומקוואט, לימקוואט ,לגסטרמיה הודית שזיף דובדבני אדום תות בכות. להעדיף צמחים שגובהם עד 5 מטר או שיחים גדולים מעוצבים על גזע. כשהגענו כבר להקמת הגינה לאחר התכנון להקפיד שכל החומרים המובאים לגינה יהיו מיוחדים במראה ויצרו עו מינוף עיצובי דוגמא בחרנו אבני מדרך אדומות אז לנסות למצוא את הפלטות הגדולות והיפות בשוק.
  4. היררכיה של מעמדות או בקיצור לייצר איזון בעיצוב בכדי שיווצרו קומפוזיציות יפות במרחב עם סדר ברור שישרה שקט.
  5. בחירת צמחים לא לקחת כל מה שיש באותה המשתלה שאנו רוצים לקנות ממנה זאת לא הדרך לבחור קבוצת צמחים טובה עם אופי מתאים ולהתאמץ להשיגה גם אם זה אומר שתיים או שלוש משתלות.

לסיכום: אנו בערבות תכנון והקמת גינות נישמח לעצב בשבילכם את הגינה.

ממליצים ללקוח הפרטי שאוהב את ההתעסקת עם הגינה לא להקים לבד וכן ממליצים לתחזק לבד.

עם ביקור שלנו פעם בהרבה זמן לצורך טיפול בו תלמדו מאתנו תישאלו שאלות ספציפיות על צמחים מסויימים ששתלנו איך לגזום ומה היתה הכוונה בהתבגרות צמח זה.

תודה לגולשים באתרי.

אסף מעצב גינות פרטיות.

עיצוב ובניית אתרים עיצוב ובניית אתרים