תכנון והקמת גינה במודיעין

לגינה הבאה: אוירת התאורה בהתאמה לגינה ובביצוע מעצב הגינה, תאורת גינה ברמת השרון תאורת אוירה 12 וולט.

תכנון גינה פרטית במודיעין

גינה במודיעין של יותם שביצעתי לו כבר גינה מעוצבת בביתו הקודם הפעם הלקוח בגלל הכרות עם ערבות שחרר לנו את כל החופש בעיצוב ושוב השתדלנו להוציא את המקסימום מהשטח שלו במסגרת התקציב המוגדר.

כל מה שצריך לדעת כדי לתכנן גינה נכון

אנו חיים בעולם מתפתח שבו האוכלוסייה גדלה והולכת. כתוצאה מכך גובר תהליך העיור ונעשה כאן צפוף. נבנים יותר ויותר בתים משותפים וצצים מגדלי מגורים עצומים, וכל אלה מקטינים או מסלקים לחלוטין את הריאות הירוקות. לכן אם התמזל מזלכם ואתם מתגוררים בבית קרקע, בדירה עם מרפסת או בכל מבנה דיור שיש לו חלל חוץ או שטח אותו אפשר לנצל לגינה, כדאי להשקיע בו. כך תהיה לכם אפשרות לצאת החוצה, אל המרחב הפרטי שלכם, וליהנות מהאוויר ומהשמש, מציוץ הציפורים ומהירוק שמקיף אתכם.

צעד ראשון בדרך אל גינת החלומות

כל בעל מקצוע יאמר לכם שכל דבר טוב מתחיל מתכנון נכון. גם גינה מושלמת. מכיוון שהמטרה היא שהגינה תהיה עבורכם חלק מהבית, מקום שבו תוכלו לבלות, לארח, לנוח או לעשות כל פעילות אחרת, תכננו אותה בצורה כזו שתרחיב את מרחב המחיה הביתי אל הטבע בחוץ. זכרו שהגינה מהווה חלק מהכניסה לבית שלכם ולכן היא זו שיוצרת את הרושם הראשוני על הבית. לכן, מומלץ לבצע תכנון גינה בעזרת אדריכלי נוף או מעצבי גינות. כך תוכלו להיות בטוחים שהעבודה תבוצע באופן הנכון והמדויק ביותר, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה פרקטית, וכן שישנה התייחסות לתנאי השטח ולניצול מירבי שלו, החל מהתכנון הראשוני, עבור בהקמת התשתיות ושתילת הצמחייה, וכלה בעיצוב הגינה וסביבת הבית.

תכנון גינה הוא תהליך בו מתכנסים יחד בני הבית עם איש המקצוע שבחרו, על מנת לגבש את הצרכים והרעיונות שיש לכל אחד מהם, בהתאם לטעמו האישי ולאורח החיים הפרטי והמשותף, כשלכל אורך הדרך, נלקחים בחשבון גם סגנון הבית ואופיו. לכן, אם אתם משפחה עם ילדים קטנים, התכנון יכלול פינות בילוי ומשחק; אם אתם משפחה גדולה ושמחה שאוהבת לארח, ייתכן שבנוסף לפינת אוכל גדולה, תישקל גם הקמתו של מטבח חוץ או התקנת בריכת שחיה; ואם אתם אנשים פרטיים, ההתמקדות תהיה ביצירת גינה גדולה ושקטה עם פינות מרגוע קטנות.

לרוב שלב התכנון מתבצע בבית הלקוח. מדובר בפגישה במחיר סמלי, האורכת שעתיים עד שלוש שעות (ואם צריך מעבר לכך, זה גם בסדר), בה נצא לשטח המיועד, נחליט מה השימוש העיקרי שיש לו ונבחן את כל ההיבטים וההשלכות של בחירה זו באמצעות סיעור מוחות משותף, ובמקרה הצורך אפילו חשיבה מחודשת. כן, בדיוק מה שאתם חושבים. נזרוק את כל מה שחשבנו עליו לפח ונתחיל מחדש, כי מה שחשוב הוא להוציא את המכסימום מהשטח וממה שהוא יהפוך עבורכם. בתום הפגישה תקבלו את התוצר – תכנית מתאר אישית המותאמת ספציפית אליכם, ושיכולה להיות מיושמת בשטח באופן מיידי. זהו למעשה שרטוט המקים לנגד עיניכם באופן ויזואלי את הגינה שדמיינתם ושהיתה עד עכשיו בגדר חלום רחוק, ומדגים לכם מה תהיה צורתה, מהם השטחים שיהיו מפוזרים בה, את סוגי העצים והצמחים שיישתלו ואת מיקומם.

שלב שני – יישום התכנית בשטח

לאחר שתכנית המתאר בידינו, כל שנותר לנו הוא לעבור לחלק הביצועי. מומלץ לעשות שימוש בשירותיו של אדריכל הנוף או מעצב הגינות שתכננו עבורכם את הגינה, אם כי במקרה ותחליטו שזה לא מתאים, תוכלו כמובן לגשת עם התכנית האישית שלכם אל איש מקצוע אחר שיבצע עבורכם את העבודה. התכנית היא שלכם לעשות בה כל שתחפצו.

העבודה בשטח מתחילה בהכנת הקרקע. יש לנקות את האזור ולפנות אשפה, צמחיה ומערכות צנרת ישנות. רק לאחר מכן ניתן להתחיל בעבודות פיתוח על האדמה הנקייה, בהתאם לטופוגרפיה שלה, או במידת הצורך, לשנות את הטופוגרפיה כך שתתאים לצרכי הגינה. התשתיות מוקמות לאחר מכן, כשהאדמה מוכנה ונקייה. מערכת ההשקיה של הגינה נבחרה מראש כבר בשלב התכנון וכעת יש להתקינה בשטח בהתאם למיקום העתידי של הצמחים, ולתכנן את זמני ההשקיה המדויקים עבור כל צמח וצמח. זהו גם השלב שבו נקים תשתיות לתאורת חוץ או להקמתם של אלמנטים עיצוביים אחרים, כגון דק או פרגולה, שמצריכים לעיתים יציקת יסודות.

כאשר התשתיות והצנרת מוכנים, נעבור לשתילת הצמחייה ונטיעת העצים. מלאכה זו תתבצע בהתאם לתכנון שבוצע ולתנאי השטח, שהרי לכל צמח יש את הדרישות והצרכים שלו שיאפשרו לו לצמוח ולשגשג ואין צמח אחד כצמח אחר. דוגמא אחת בנושא – לא נוכל לשתול עץ שזיף בדרום הארץ, היכן שרוב ימות השנה חם ויבש, בעוד שהעץ זקוק לקור בכדי ללבלב ולהניב פירות. לכן, בנושא הצמחייה חשוב עשרות מונים להתייעץ עם גנן מקצועי או אדריכל נוף, שיתנו לכם את התובנות שלהם בנושא ויתאימו עבורכם ועבור הגינה שלכם את הצמחים האופטימליים.

ועכשיו החלק הכיפי – העיצוב

זהו. התשתיות במקום, הצמחייה כבר קיימת ונושמת ולנו נשאר רק לעשות פינישים אחרונים. אז נכון שניתן למצוא כיום מגוון רחב של סגנונות עיצוב ואינספור אלמנטים, כגון מסלעות, משטחי דשא, חלוקי נחל, פריטי תאורה ועוד, אך עדיין כל גינה היא יצירת אמנות ייחודית ועיצוב גינה מוצלח יודע כיצד לייצר אווירה שתותאם לסגנון ולטעם של הדיירים. העיצוב שואב השראה מהסביבה המקומית ומשתדל לשמור על מאפייניה, כולל צמחיה שתתכתב עימה ותחזק את הקשר בין הגינה לבין הבית והסביבה. אפשר לעשות זאת על ידי בחירה בחומרים, בצבעים או באלמנטים ייחודיים שישתלבו בגינה בצורה הרמונית, כך שאם למשל הבית שלכם מודרני ובעל צביון היי-טקי, תוכלו לבחור באלומיניום כחומר מקשר, באופן כזה שייראה כאילו הגינה היא המשך של הבית. מאידך, אם הבית משדר חמימות ונינוחות, דווקא עץ יוכל לעשות כאן את העבודה, ולהתמזג בטבעיות הן עם הבית והן עם הגינה ולשמור על קו עיצובי אחיד לאורך כל הדרך.

ודבר אחד אחרון וחשוב לא פחות – התקציב

על אף שלא נכתב בינתיים דבר על תקציב, אי אפשר שלא להזכיר אותו. הקצאת תקציב לגינה היא שלב מכריע. רצוי לתקצב את הגינה בהתאם לחלום שלכם, אך גם למציאות בשטח. לעיתים החלום והמציאות מתנגשים, ולכן כדאי להיערך לכך מראש. גם כאן תוכלו להיעזר באיש מקצוע שיוכל להעריך עבורכם את העלות הכוללת של הקמת הגינה. הוא ייקח בחשבון את עלויות התכנון וההקמה, את רמת הביצוע, וכן את איכות החומרים והמוצרים, כך שתוכלו להיות בטוחים שגם נושא זה מוסדר ולא תחכינה לכם הפתעות בהמשך התהליך.  

כפי שנכתב, התכנון הוא השלב המשמעותי ביותר, הוא זה שמהווה את הבסיס לגינה שלכם, בלעדיו יהיה קשה מאוד להקים גינה שגם תעמוד בציפיות שלכם, גם תהיה מותאמת לבית ולדייריו וגם תשגשג ותלבלב. לכן, שקלו בתשומת לב רבה עד מאוד את איש המקצוע שאתם בוחרים. אנו בערבות נשמח לספק לכם ליווי צמוד ושירות אישי לכל אורך הדרך. נסייע לכם לתכנן את הגינה האידיאלית עבורכם, שתביא לידי ביטוי את מכסימום האפשרויות היכולות שבשטח ותעצים אותן. לאחר מכן נוכל גם לבצע עבורכם את הקמת הגינה ואם תחפצו אף לספק לכם שירות תחזוקה שוטפת. יש לנו ניסיון רב ומבט בגינות שלנו יוכיח לכם שאנו אוהבים את מה שאנחנו עושים. באדיבות אתר טוב תודה.

עיצוב ובניית אתרים עיצוב ובניית אתרים