רמת השרון צילומי לילה

לגינה הבאה: לב הפארק רעננה גינה לדירת גן בת שש שנים, בת 5 בערך עדיין רק עם הצמחייה שנשתלה בהקמת הגינה.

עיצוב תאורת גינה ברמת השרון

גופי תאורת אוירה של 12 וולט יחיו את הגינה בלילה יש מבחר גופים גדול ואפשריות עיצוב רבות מכיוון שמדובר בגופים שאין סכנת התחשמלות מהם והיצרנים הרבה יותר מעזים בעיצוב שלהם וכשמדובר על בהתאמה לעיצוב הגינה לפניכם בתוצאות.

עד כמה חשוב העיצוב? – טיפים ורעיונות לגינה מעוצבת

אם יש לכם בית קרקע, דירת גן או מרפסת, למה שלא תהפכו את חלל החוץ שלו לגינה מעוצבת?

המושג "גינה מעוצבת" אמנם הפך עם הזמן לסוג של טרנד, אך אם נפרוט אותו נמצא כי יש בו דווקא הגיון. הגינה של הבית, היא לרוב גם הכניסה אליו, ולכן, אם הרושם הראשוני שמתקבל על הבית שלכם משדר נעימות ורוגע, לצד חן וטעם משובח, רק הרווחתם.

בנוסף, גינה מעוצבת נעשית בדרך כלל לאחר מחשבה מרובה ועם שימת לב לפרטים הקטנים, כגון סוג האדמה והתאמת הצמחייה אליה. גינה שכזו לרוב תשגשג ותלבלב ובאופן כללי תיראה מסודרת ומאורגנת יותר מגינה שלא הושקע בה כל תכנון, ולכן גם תצליח להעניק לבני הבית את מה שחלמו עליו כשראו אותה בדמיונם – פינה של שקט ורוגע, שאפשר לבלות בה לבד או עם אנשים אהובים ולקבל ממנה אנרגיות טובות.

ומעבר לכך, מה אכפת לכם אם תקבלו רק מחמאות על הגינה שלכם בגלל שהיא פשוט נראית טוב? זו סיבה לא פחות טובה מכל סיבה אחרת.

תקציב – הדבר החשוב ביותר

לפני שבכלל תתחילו לחשוב איזו גינה מתאימה לכם, איזה ריהוט תרכשו עבורה וכמה נחמד יהיה לארח בה את המשפחה לצהריים בשבת, שבו וקבעו לעצמכם את גודל התקציב שאתם רוצים ו / או מוכנים להשקיע.

מכיוון שעיצוב גינה הוא פרויקט מקצועי שאולי לא תוכלו לאמוד נכון את שוויו, מומלץ מאוד לעשות סקר שוק או להתייעץ עם איש מקצוע, אדריכל נוף או מעצב גינות, שיוכל לתקצב עבורכם את העלויות בכללותן, החל משלב התשתיות והצמחייה ועד רכישת פריטי הנוי הקטנים ביותר. כך תהיה לכם אפשרות לעקוב אחר ההוצאות ולהיערך מראש במידה ותיאלצו לחרוג מהתקציב המוקצה.

יש כל כך הרבה סגנונות! מאיפה להתחיל?

עיצוב גינה הוא עולם ומלואו, ומכיוון שבאמת אפשר ללכת לאיבוד בין שלל הסגנונות שקיימים, מומלץ עד מאוד להיעזר גם כאן באיש המקצוע. זכרו שהגינה תלווה אתכם זמן ארוך ולכן כדאי שתתכננו ותעצבו אותה באופן כזה שגם יהיה פרקטי, גם משובב עין וגם ימשוך אתכם ואת בני הבית הנוספים לצאת החוצה אליה ולבלות בה כמה שיותר.

אדריכל הנוף או מעצב הגינות ייתן לכם רעיונות לעיצוב גינות. במסגרת תפקידו הוא ייפגש איתכם, יקשיב לכם, ישמע מהי גינת חלומותיכם וכיצד אתם משווים אותה בנפשכם, יעדכן אתכם בחידושים ויציג לכם חלק מהסגנונות – אולי גינה כפרית, או אולי גינה בסגנון הפנג שווי, אולי בכלל מתאימה לכם גינת ירק, או שהאופי שלכם זועק גינה אקולוגית – בסופו של דבר הוא ימצא עבורכם את הסגנון המתאים לכם ביותר, בהתאם לאילוצים ולמגבלות כגון נתונים טופוגרפיים של השטח או סוג האקלים השורר באזור.

השילוש הקדוש – צמחייה, אזור ישיבה, מרחב ירוק פתוח

אדריכל נוף מקצועי או מעצב גינות מנוסה מבינים את החשיבות של גינה פרקטית שהיא גם מרשימה. החוכמה היא להבין שלמעשה הגינה היא שלוחה חיצונית של הבית וחלק אינטגרלי ממנו, לכן עליה להתכתב עם אופי הבית. אין טעם למשל לעשות גינה שמשולבים בה אלמנטים רבים מעץ, כמו פרגולה או דק גדול, בבית שכל רהיטיו והעיצוב שלו היי-טקי ומאופיין בהרבה אלומיניום.

דבר נוסף שאדריכל הנוף או מעצב הגינה יודעים לעשות הוא למצוא את המינון והמיקום הנכונים של השילוש האולטימטיבי:

  • צמחייה – אחד הדברים החשובים בגינה. גינה יכולה להיות צבעונית, או חסכונית במים, אפשר להחליט שמגדלים בה עצי פרי, או ערוגות ערוגות של ירקות ותבלינים למיניהם, הכל כמובן בהתאם לתנאי האקלים והשטח. בכל מקרה, תמיד זכרו שהגינה שלכם משתקפת בחלונות הבית, אפשר לומר שהיא מהווה מעין תמונה, ולכן מומלץ שהיא תיראה מטופחת ומסודרת, ושתיצרו ממנה נוף שאתם אוהבים.
  • אזור/י ישיבה – לרוב מומלץ על הקמת פינת ישיבה מרכזית אחת. זה נכון, אבל בנוסף אליה, אפשר לפזר בגינה, בכל מיני נקודות יקרות לליבכם במיוחד, כסאות או ספסלים שכל אחד מהם שימושי ומזמין להתרפק עליו, ובכך לנצל באופן מירבי את הגינה בצורה שאתם אוהבים.  
  • מרחב ירוק פתוח – בדיוק כפי שחשוב שהגינה  תכיל מקומות לשבת ולהירגע, כך חשוב ביותר שיהיו בה גם מרחבים ירוקים ופתוחים ללב ולעין, כגון משטח דשא או מסלעה מעוטרת צמחים, אולי בריכת דגים או מטע עצים קטן.

ועוד מספר עקרונות חשובים

עיצוב גינה יכול להתבצע בכמה דרגות ורמות. השאיפה היא כמובן שהגינה שלכם תהיה בסופו של דבר מרשימה ואסתטית, ולשם כך כדאי להתייחס למספר עקרונות:

  • הרמוניה – כפי שכבר צוין, הגינה היא חלק מהבית ולכן צריכה להתמזג בו ואיתו. יש כמה דרכים לעשות זאת והרעיון הוא בעיקר לשמור על אחידות וחזרתיות. אפשר למשל להחליט על מוטיב או אלמנט אחד שחוזר ומופיע, כמו למשל לעשות שימוש בעץ כחומר גלם מקשר, או לתכנן שביל מסלעים ולמקם גם מסלעה בגינה, להחליט על צבע מסוים שמופיע בכל מיני מקומות, למקם פסלים וכד'.
  • פרופורציה – יש לשמור על תאימות בין כלל האלמנטים בגינה. עליהם להיות תואמים בגודלם הן אחד לשני והן כלפי המרחב כולו. כך למשל אם תכננתם להקים פרגולה בגינה, כדאי להתאים את גודלה כיוון שפרגולה קטנה מדי בגינה גדולה תיבלע במרחב, ואילו בגינה קטנה היא תשתלט על כל השטח.
  • רציפות – מומלץ לשמור על רציפות בין המעברים. ביציאה מהבית לגינה, במעבר מאזור הישיבה אל פנים הגינה וכד'. רציפות אפשר לעשות גם בעזרת חומרי גלם וגם בעזרת הצמחייה. לא כדאי למשל למקם עצים גבוהים או צמחייה עבותה לצידי השבילים, באופן שהמעבר בין שני האלמנטים ייראה לא טבעי.
  • מרחב – גם עיקרון זה צוין מקודם. חשוב שהגינה תיתן הרגשה של המשכיות, של מרחב ולא תסגור על השוהים בה. אפשר לעשות זאת באמצעות קווים ישרים שמכוונים את העין להמשיך ולהתבונן קדימה, אך גם בעזרת קווים מעוקלים שמעניקים תחושה של זרימה.

אנו בערבות מתמחים בעיצוב גינות בכל סגנון שעולה על דעתכם. נוכל להקים את הרעיון שלכם לתחייה ולממש עבורכם את הפנטזיה של גינה מעוצבת. יש מאחורינו ניסיון רב שנים ומרובה לקוחות שבעי רצון. נשמח לשמוע מכם.

באדיבות אתר טוב תודה.

תאורת גינה מעוצבת ממחישה את כל הקסם שבעיצוב הגינה ומחייה את הלילה מיקומי הגופים ובחירת הגופים הם חלק בלתי ניפרד מעיצוב הצמחים והאלמנטים אנו בערבות מנצלים בצורה מקסימלית את גופי התאורה שרכשתם במיטב כספכם.

הרי שבערב זה הזמן שאתם בבית ומתבקש לייצר תאורה מרגיעה ונעימה  תאורת ה 12 וולט עושה זאת ועם מראה מנוצל וחכם של הגופים תוצג גם יוקרה של עיצוב לא חובבני

עיצוב ובניית אתרים עיצוב ובניית אתרים