הכנת הגינה לקיץ – 5 טיפים לטיפול בגינה לקראת עונת השמש

החורף הארוך וברוך הגשמים סוף סוף נגמר, באוויר יש ריח של אביב. אנחנו נושמים לרווחה בחודשים הראשונים הללו של חום ושמש. עדיין לא זוכרים לגמרי את החום הכבד שיגיע אלינו רק מאוחר יותר ויגרום לנו לשכוח שאי פעם בחיים היה לנו קר מידי ורצינו שיתחמם. ויחד איתנו גם הצמחים בגינות שלנו חווים את השינוי במזג האוויר והצרכים שלהם משתנים. אם יש לכם גינה, זה הזמן לבצע כמה פעולות חיוניות כדי לשמור על הגינה ולעזור לה להמשיך ולשגשג. להלן 5 טיפים לטיפול בגינתכם בעונת המעבר.

ההשקיה

מערכת ההשקיה בגינה היא מן הסתם הדבר הראשון במעלה לחשוב עליו ולוודא את תקינותו לקראת העונה היבשה. במשך החורף הגינה קיבלה את ההשקייה שלה מהעננים. עכשיו הגיע הזמן לטפל במערכת ולוודא המשך זרימת נוזלים סדירה שתדאג להשאיר את הגינה שלכם בחיים ומשגשגת. יש לוודא שהמערכת עובדת והצינורות תקינים, להחליף סוללות במחשבים, לוודא הגעה טובה של מים לכל אזורי הגינה.טיפ חשוב בהקשר להשקיה הוא לתת השקיות ארוכות ולפתוח ביניהם רווחים יפים כדי שהצמחים יפתחו שורשי עומק, ולא רק יאספו מים מהשכבות העליונות. להרגיל אותם לרדת למטה.

מזיקין

באביב הכל פורח ומתעורר לחיים ובו מתעוררים גם מיני חיים שמזיקים לגינה שלכם. הם אוהבים אותה מאוד. היא עשירה במים ומוצלת וחיה ומהווה בית טוב. פקחו עין על הצמחים שלכם. חלק מבעלי החיים שבאים להתגורר שם הם דווקא עדות לבריאות הצמחים. אחרים יכולים לגרום לנגעים, מחלות ועיוותים שונים בצמחים ובפרותיהם.שימו עין למשל על כנימות עלה, זבובים וקימחון. באם מצאתם סימנים לכך שגינתכם תחת מתקפת מזיקים, תוכלו לנסות לטפל בעצמכם, או מה שעדיף מאוד, להתייעץ עם איש מקצוע ובמקרים חמורים אף להזמינו לטפל בבעיה.

ענבים נגועים בקימחון.

צילום: Oliver Macdonald Canon G5 Cambridgeshire, UK August 2005

דשן

הצמחים בגינה שלכם צריכים יותר ממים כדי לצמוח באופן מיטבי כפי שאפשרי להם בעונה הזו. אמנם הרבה מהתזונה הנחוצה מגיעה מאור השמש ומים, אבל חלק חשוב נוסף הוא לדאוג למזון דרך דישון הקרקע. קומפוסט פשוט הוא דשן מצוין ומומלץ. אפילו אם יש כל מיני מוצרים עם שמות מבטיחים יותר וניתן לרכוש אותו במשתלות.

עישוב

תקופה של פריחה וצמיחה היא גם תקופה של צמיחה עזה של צמחי בר בלתי רצויים בגינה. קודם כל ייתכן שחלק מהאורחים הלא קרואים הללו דווקא עשויים להיות לכם רצויים מכל מיני בחינות. חלק מצמחי הבר של ארצנו הם יפים, אכילים ואף בעלי תכונות רפואיות שונות. ניתן להקצות להם אזור שבו ניתן להם לצמוח ולתת לנו מטובם בעונתם. ניתן לקרוא על נושא זה, למשל, כאן. מכל מקום, זוהי תקופה טובה וחשובה לעקור את הצמחים הבלתי רצויים מגינתכם, לפני שהם פורחים ומקבלים הזדמנות להפיץ את הזרעים שלהם ולהתבסס באדמת הגינה.

לא לגזום באופן אגרסיבי, עץ זה עץ, לא שיח

הקיץ איננו תקופה טובה להיכנס בה לבולמוס גיזום רציני. זה דבר שמתאים יותר לתקופות החורף. גם מבחינת הצמחים וגם מבחינתנו שרוצים ליהנות בקיץ מהצל שהגינה הלא גזומה שלנו יודעת להציע. זה נכון גם לעצים וגם למדשאה, שמאוד מומלץ לא לכסח אותה באופן מוגזם. העלים מאפשרים לצמחים לעשות פוטוסינתזה בתקופה רוויית השמש הזו ואיננו רוצים להחליש אותם.

בכלל, יש נטייה לפעמים לאנשים לגזום עצים בצורה מסיבית שפוגעת בצימוח שלהם וגורמת להם לנסות כביכול להיות שיחים. זה משפיע רע על העצים, מנוון אותם וגורם להם להיעצר בצמיחה. עצים צריכים להיראות כמו עצים. לעצב אותם בצורה סוככנית ולאפשר להם לתפוס גובה. הם מקררים, יוצרים מזג אוויר נעים ומורידים את הטמפרטורה מתחתיהם.

לסיכום, כולנו שמחים שהגיע הקיץ וכל היופי הזה מתפשט באוויר. עם כמה פעולות פשוטות תוכלו לוודא שהגינה שלכם ממשיכה לשגשג ולפרוח בקיץ ולהניח לה להראות את צידה היפה ביותר. מקווים מאוד שהטיפים הללו עזרו לכם ומזמינים אותכם להתייעץ איתנו בכל בעיה או שאלה שיש לכם. שיהיה אביב וקיץ שמח לכם ולגינתכם.

עיצוב ובניית אתרים עיצוב ובניית אתרים