עיצוב גינות זן

עיצוב גינות זן – עיצוב גינות בסגנון יפני

עולמנו המודרני המשתנה במהירות, עשוי ליצור עבורנו לחץ ושחיקה יומיומיים. רבים מאיתנו מחפשים פינות שלווה ומרגוע כדי ליצור לעצמם איזון בחיים ולהירגע בסוף יום קשה במפלט מרגיע שיחזיר את האנרגיה ויכין אותנו לקראת הימים הבאים. עבור אנשים רבים חצר הבית היא מקום המפלט שיוצר עבורם את האווירה הרצויה, כדי שיוכלו לנוח ולהירגע מהיום יום שלהם. גני הזן פותחו במקור על ידי נזירים בודהיסטים יפנים, כמקומות שלווים ומרגיעים בהם יוכלו לעשות מדיטציה. כיום ניתן לראות בגינות רבות מוטיבים שלקוחים מעיצוב הזן או אפילו גינות שלמות המעוצבות בהשראתו.

דברו איתנו >>

למידע נוסף לחצו כאן

אז מהו גן זן בעצם?

גני הזן בנויים סביב שבעה עקרונות מנחים: צנע (קוקו), פשטות (קאנסו), טבעיות (שינזן), אסימטריה (פוקינזי), מסתורין או עדינות (יוגן), קסום או לא שגרתי (דצוזוקו) ועמידות (סייג'קו). גן זן אותנטי אמור לקדם כמה שיותר מרעיונות אלו. גן זן מסורתי עושה שילוב בחומרים טבעיים ובהם סלעים, חצץ, חול וצמחים מתאימים כמובן. הגן כולל רכיבים מסורתיים, ביניהם גשרים, פנסי אבן ופסלים מסורתיים. הגן תחום ומסודר על מנת ליצור מרחב ייעודי להתבוננות פנימית שקטה. האלמנטים השזורים בו ממוקמים בקפידה ויחד עם מביאים לכדי הרמוניה וזרימה. השינוי העונתי בגן הוא מועט, והאתגר ליצור גן מטופח ומושך משך כל השנה הוא לב ליבה של גינת זן.

אין חובה ליצור גינת שכולה מעוצבת על פי תורת הזן, ומקובל מאוד לשאוב השראה ולקחת אלמנטים המתאימים לטעמכם ולסגנונכם האישי. ללקוחות המעדיפים ליצור חלל מרגיע או חלל מתאים למדיטציה, רצוי לבחור חלק צדדי בחצר, חלק מנותק ושטוח שיתאים להקמה של פינת מרגוע שכזו. גינות זן עוסקות בפרספקטיבה ובקנה מידה, ולכן חשוב לתת במה לאלמנטים ולבחור גודל וסידור במרחב שיעניקו לגן זרימה ופרופורציה מדויקים. כך למשל סלעים קטנים מדי ילכו לאיבוד בגינה גודלה והפוך, לא ניתן להכניס סלע גדול מדי לגינה קטנה.

מעצבי גנים המתמחים בתאוריית הזן יוכלו לסייע לכם לתכנן גינת זן או גינה המשלבת אלמנטים ייחודיים של עקרונות הזן. ראשית כל יש להכיר את השטח היטב ולתכנן סקיצה ראשונית שבה תוכלו לקבל רעיון ליצירת חלל מתאים. שימוש בסלעים מצריך תכנון מוקפד יותר שכן הם צריכים שינוע ומנוף על מנת להביא אותם ולהניח אותם במקומות הרצויים. קווי הזן הם מאוד קפדניים, אך יחד עם זאת ניתן להתגמש ולהתאים קווים אלו לגינה שלכם, לצרכים ולתקציב שלכם.

אם אתם מחפשים חברה המתמחה בתכנון, עיצוב והקמת גינות זן מרהיבות וייחודיות, חברת ערבות היא הכתובת הנכונה עבורכם. החברה מקפידה על איכות ללא פשרות ועל התאמתה של הגינה לצרכי ורצונות הלקוח, תוך התייחסות לתנאי השטח ולמגבלותיו של המקום. לחצו כאן לסקירת כלל השירותים והמוצרים המוצעים, או צרו קשר בטלפון – 052-2439449.

עיצוב ובניית אתרים עיצוב ובניית אתרים